Jag firar arbetsfri-dagen 2021


 Arbetsfri-dagen - enligt min definition är det den dagen på året då jag inte skulle behöva jobba något mer för att mina utdelningar täcker alla mina kostnader för resten av året. Hur jag beräknar det går att läsa i fjolårets inlägg.

Det är ju bara ett tankeexperiment än så länge. Men det är också ett tankeexperiment som sätter saker i perspektiv och motiverar mig att fortsätta på den inslagna vägen tills jag om ett antal år kan säga att jag inte behöver arbeta en enda dag till om jag inte vill. Det är lättare för mig att relatera till hur många extra semesterdagar jag skulle kunna ta ut på ett år än att säga att jag fått ett antal fler tusenlappar i utdelning.

I år kommer alltså arbetsfri-dagen lagom till min semester (eller den 6e juli om man ska vara exakt), ifjol firades den här dagen den 1a oktober. Det innebär 12,5 extra veckors semester i år alltså jämfört med förra året, jag är så nöjd över det resultatet.

Eftersom utdelningarna fortfarande återinvesteras så kommer det förhoppningsvis gå fortare och fortare att nå slutmålet, men det här årets ökning blir nog svårslaget.

Kommentarer

  1. Kul sätt att räkna ! :)

    SvaraRadera
  2. Det är försent för mig att fira den dagen :) Men jag får ha det i åtanke nästa år...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning april 2023