Månadsuppföljning mars 2020

 
Vilken månad! Det har varit tungt fall på börsen och det har överensstämt bra med stämningen här hemma. Mars började med två veckors sjukfrånvaro från jobbet för mig, scharlakansfeber och halsfluss med efterföljande penicillinkur var inte att leka med. Jag trodde att jag hade haft alla barnsjukdomar men icke då.
Jag fick i alla fall möjlighet att följa börskraschen på första parkett när jag var hemma. En del inköp har det blivit men det finns fortfarande en del kvar att investera när/om börsen fortsätter nedåt.

Nästa två veckor spenderades med att försöka jobba ikapp allt som inte blivit gjort under min frånvaro, så det blev många timmar övertid. Det känns inte speciellt hälsosamt att först vara riktigt sjuk och sen gå in direkt och jobba som en galning, både kroppen och huvudet känns trötta och längtar efter ledighet nu.
Jobbet är inte speciellt kul för tillfället, när det inte finns tid att reflektera det minsta över det som görs, utan allt går ut på att leverera så fort som möjligt utan kvalitet.
Trots allt är det bara ett jobb, som i slutänden bara handlar om pengar, jag är väldigt glad att vara frisk igen.

Vabruari satte sina spår i månadens lön, så inkomsterna blev sämre än vanligt. Jag ansökte lite sent så vab-pengarna från försäkringskassan kommer först nästa månad. Matkostnaderna hamnade på höga 3146 kr och utematen 360 kr. Medicin, läkarräkningar samt kläd- och skoinköp till en växande junior gjorde att månadens kostnader blev högre än förväntat. Sparkvoten hamnade på mediokra 41%.

April kommer nog bli en minst lika spännande månad på börsen som mars, jag hoppas på mer nedgång så jag får fortsätta köpa enligt min strategi. Sen får vi också se hur mycket utdelningar som faktiskt kommer in på kontot eller om det mesta ställs in eller skjuts upp, april är ju min bästa utdelningsmånad med råge annars. Jag hoppas på en del utdelning i alla fall som jag kan återinvestera.


Utdelningar denna månad: 3 917 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 5 988 kr
Balansförbättring denna månad: +17 626 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024