Månadsuppföljning april 2024

Den 27:e april snöade det här i Mälardalen så att det blev ett tjockt snötäcke. Varför kommer jag ihåg det? Jo, det var nämligen utomhusaktiviteter hela dagen när jag skulle göra den praktiska delen av utbildningen jag går. Det var bara att dra fram alla vinterkläder och vinterskor från garderoben igen. Allt eftersom dagen gick blev det långsamt varmare och när vi avslutade vid kl 16 hade snön smält och det var flera plusgrader i luften. Trots vinterkläder var det svårt att hålla sig varm och torr när vi krälade omkring på backen, jag var ordentligt frusen när jag kom hem. Det kom surt efteråt också, måndagen efteråt vaknade jag med feber och ont i halsen, jag som hade hållit mig frisk så länge!
 
På jobbet är det som vanligt alldeles för mycket att göra, förutom mitt eget jobb har jag också fått två kollegor att lära upp. Det har tagit all min energi och i stort sett all min tid, inte bra för det jag ska leverera innan sommaren. Jag har känt mig energilös och hela situationen är inte hållbar i längden.
Jag har påtalat problemet men just nu är det svårt att göra något åt det då vi är underbemannade och de som börjar behöver läras upp innan de kan bidra med någon avlastning. Det här gör verkligen att jag ser fram emot att vara studieledig på halvtid under hösten. Jag har skickat in ansökan och håller tummarna att jag kommer in på kurserna jag har sökt.
 
Sparkvoten blev mycket goda 65% och jag samlar i ladorna för sämre tider. Bufferten växer stadigt och jag känner mig mer bekväm ekonomiskt igen. Jag har fortfarande inte vant mig vid att det inte längre kommer någon avisering om bolån, jag kom på mig själv att leta efter den när jag skulle betala månadens räkningar.
 
 
April är den mittersta av mina tre månader där utdelningarna trillar in var och varannan dag på kontot. Den här månaden blev det totalt 43 206 kr i utdelningar. Med det så har jag nu kommit över 800 kkr i total utdelning sedan starten. Nästa delmål på 900 kkr ser ut att nås i början på nästa år. En del av utdelningen återinvesterades i Ericsson, Medtronic, Minesto samt ETF:erna VGWD och HDLV.

När jag blickar fram mot månaden som kommer så hoppas jag på mer värme och solsken, avslutning på en del aktiviteter och att rullskidsäsongen kommer igång på allvar när gatorna är sopade.

Utdelningar denna månad: 43 206 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 15 453 kr



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Jag har blivit med rullande utgift