Månadsuppföljning januari 2024

 
Den positiva spiralen i mitt mående fortsätter. Sömnen blir bättre och det gör att jag orkar mera under dagarna och när jag får slutföra det jag har tänkt mig somnar jag med en nöjd känsla. Att det börjat kännas att det går mot ljusare tider och längre dagar hjälper nog också till.
Jag har fått nya arbetsuppgifter på jobbet, en riktig surdeg som ingen på vår avdelning har velat ta i på flera år trots att det varit viktigt. Nu är det ett skriande behov av att surdegen omvandlas till bröd och kommer till nytta. Lite mindre tidspress, samtidigt som en resultatpress infunnit sig. Känslan just nu är rätt bra i alla fall.

Så kom till slut min retroaktiva löneförhöjning i lönekuvertet den här månaden. Para ihop det med att januari var en snålmånad efter senaste kvartalets utsvävningar så blev sparkvoten hela 65%. Matkontot kände av att det bara blev ett enda restaurangbesök på hela månaden, all annan mat lagades hemma.

Utdelningarna fortsätter att klirra in på kontot, den här månaden 3 917 kr vilket är en ökning jämfört med förra årets 2 923 kr. Jag gjorde en liten städning bland de små innehaven och sålde Fortnox och Bahnhof. Köp gjordes i Minesto, K2A pref, Tyson foods, Vitrolife, Hexatronic, Fresenius, Evonik industries, CapMan, Powercell, Loomis och Nolato.

Februari hoppas jag får fortsätta vara februari och inte, som det varit en del andra år, vabruari. Vecka nio är det sportlov och jag ska för första gången på nio år åka iväg åt ett annat håll än sonen. Han åker till fjällen med farmor och farfar och jag åker hem till mina föräldrar. Det kommer nog kännas lite tomt och konstigt men samtidigt väldigt skönt att resa bara på mina villkor. Jag ska casha in en av mina fyrtioårspresenter då, gå på spa med mamma. Hon ser verkligen fram emot det och pratar knappt om något annat trots att det är lång tid kvar. Vi får se till att hålla oss friska så att jag kan åka som det är tänkt.


Utdelningar denna månad: 3 917 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 15 804 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024