Tack och adjö CSN


I nästan 20 år har CSN varit min trogna följeslagare. I början med raka uppmaningar. Glöm inte att skicka in din studieförsäkran! Se till att klara dina kurser för att vi ska betala ut dina pengar! När min lön sedan började komma in på mitt konto ändrade vårt förhållande karaktär. Årsbesked med meddelanden om dyra förseningsavgifter. Nu var det min tur att snällt betala, i tid. Så har åren gått. Vi har aldrig haft något otalt med varandra men nu har jag gjort slut.

Som en fyrtioårspresent till mig själv betalade jag av lånet i förtid. De 750 kr som jag budgeterat månad ut och månad in de senaste åren har jag inga problem att hitta nya arbetsuppgifter åt, men det känns lite tomt och ovant. Tjugo år är en lång tid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024