Månadsuppföljning oktober 2023

Precis i början på oktober fick jag besked att det var dags för mig att gå igenom en kompetensanalys på jobbet för att se om jag var redo för en ny titel. Jag hade väntat över ett år på att det skulle bli min tur. Flera av mina kollegor har gått igenom samma procedur och budskapet från dem var "Se till att förbereda dig ordentligt". Några av dem hade inte klarat kraven för att få en ny roll.
Jag skulle visa på hur jag bidragit till företaget på olika sätt, förbättra processer, nya tekniska lösningar, kvalitetsarbete och så vidare. Jag skulle bli intervjuad i mitten av oktober och sedan få besked någon vecka senare. Sällan har jag varit så nervös inför ett möte som då.
Efter två och en halv timmes mangling av två examinatorer var de nöjda och jag helt urladdad. Jag fick information redan vid mötets slut att jag uppfyllde kriterierna för nästa nivå och att det skulle komma ett formellt beslut två veckor senare. Mina arbetsuppgifter ändrar inte karaktär eftersom jag redan har den typen av seniora arbetsuppgifter men lönen tar ett skutt uppåt i och med detta.

Vi planerade en höstlovsresa till Oslo för att hälsa på bekanta. Jag har aldrig varit där i vuxen ålder och det var riktigt kul att turista runt. Tyvärr var vädret inte det allra bästa, så utsikten från Holmenkollen var obefintlig och besöket blev kort när vinden och snön kylde ner oss fort.

Sparkvoten i oktober blev goda 52% och snittet ligger när de 50% som jag siktar på för året. Utdelningarna fortsätter att trilla in på kontot, den här månaden 11 563 kr vilket är en minskning från förra året med 1 640 kr. Främst beroende på en sänkt utdelning från Telia.

Den här månaden har jag köpt aktier i Re:NewCell, Ericsson, Bahnhof, Minesto, Coca-Cola, Hexatronic, Assa Abloy, Lundbergföretagen, SKF, McDonalds, Pfizer, U.S. Bancorp, Fortnox och Vitrolife.



Utdelningar denna månad: 11 563 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 15 549 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024