Månadsuppföljning februari 2023

 
 
Februari försvann i ett nafs. Intensiva dagar på jobbet och många aktiviteter kvällstid. Sen lite helg på det där man förhoppningsvis får sitta och göra ingenting en liten stund medan tvättmaskinen och diskmaskinen jobbar för fullt. Sportlovet tillbringade vi i fjällen, vi kunde nog inte valt en sämre vecka. Riktigt skitväder med snöstorm flera dagar och mycket blåsigt väder hela veckan.

Även om vädret var riktigt dåligt mådde vi bra inomhus i stugan. Elda i kaminen är en av mina favoritsysselsättningar och det där härliga knastrandet av en eld som precis börjar ta sig låter som ljuv musik i öronen. God mat och gott sällskap precis som vanligt och i år behövde vi inte spela dåligt med flit på fia med knuff för att sonen skulle vinna ibland.

När vi skulle hem sen blev det ett äventyr eftersom vägen ner till byn drev igen på bara några tiotals minuter. Traktorn hade ändå varit där en och en halv timme före vi skulle iväg. Vi skulle med bussen och den väntar som bekant inte. Det blev till att skotta nästan trehundra meter, med drivor på upp till en halvmeter, så att svetten lackade ordentligt. Den kämpainsatsen gjorde så att vi hann med bussen med hela två minuters marginal. Jag som gillar att vara ute i god tid tyckte att det var på gränsen till otrevligt.

Sparkvoten blev mediokra 32%, mycket beroende på att jag fått många avdrag på lönen från vab och egen sjukdom. Jag väntar också på ersättning för övertiden som jag jobbade i december, min chef blev sjukskriven innan jul och ersättaren hade inte godkänt tiden till den här månadens lönekörning heller.

Jag laddar upp för utdelningssäsongen som drar igång på allvar i slutet på mars. Den här månaden fick jag 4 359 kr in på kontot vilket är ungefär en hundring mindre än samma månad förra året.

Nu när jag har varit ledig har jag varit mer aktiv på börsen, det har blivit köp i Nolato, Global X Cybersecurity (ETF), Medtronic, Evonik Industries, PEAB, Skanska, Re:NewCell och Minesto. Jag deltog även i Minestos nyemission med mina teckningsrätter.

Utdelningar denna månad: 4 359 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 13 321 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024