Ett tyst halvår 2022

Hej på er! Här har det varit tomt och tyst och nedsläckt i ett halvår. Precis så länge som jag har haft problem efter min covid-19. Som tur är har jag sakta blivit bättre och bättre och förhoppningsvis försvinner den sista tröttheten så småningom också.

Jag fortsatt följa upp min ekonomi trots att energin inte har funnits för att blogga om det. Här kommer en sammanfattning om vad som hänt det senaste halvåret.

Juni

Skolavslutning, avslutning på skidskola och simskola, men än ingen semester för mig. Det blev ett härligt midsommarfirande med sol och bad. Vi tog en tripp till huvudstaden och jag fick gå på Nordiska museet och deras klädutställning "Nordens Paris" som jag fick i julklapp. Under tiden roade sig sonen och hans farbror på Tekniska museet, jag anslöt senare och vi var där ända till de stängde för dagen. Dit måste vi igen!

Sparkvot: 30%
Utdelningar: 8 464 kr

Juli

Så blev det till slut äntligen dags för semester! Höghöjdsbana i Rättvik, Junsele djurpark med cirkusskola, hällristningar i Nämforsen, Slåttdalsskrevan, Skuleberget, Västanåfallet, Hemsö fästning... Vi hade tur med vädret på i stort sett alla aktiviteter.
När julisiffrorna summerades kunde jag konstatera att jag passerat 500 000 kr i totala utdelningar, ett mäktigt delmål för mig.

Sparkvot: 29%
Utdelningar: 2 665 kr

Augusti

Mer semester. Jag passade på att ta ut lite föräldradagar innan skolan skulle starta igen. Tänk att sonen redan börjar andra klass! Jag hann inte mer än jobba en vecka innan vi båda blev riktigt sjuka. Sommarens aktiviteter hade också tagit ut sin rätt och energinivån var riktigt låg.

Sparkvot: 61%
Utdelningar: 4 512 kr

September

Jag extraknäckte som röstmottagare på valdagen. Jag var med samma gäng som förra valet och vi fick en hektisk och lika rolig dag som sist. Sonen fyllde 8 år och årets bästa present var en ny cykel. Det blev kalas tre helger på rad för att passa både släkt och kompisar.

Sparkvot: 56%
Utdelningar: 6 196 kr

Oktober

Efter kraftansträngningarna i september orkade jag inte med fulltidsjobb. Jag tog ut en del arbetstidsförkortning och komptid för att orka med vardagen.

Sparkvot: 30%
Utdelningar: 13 203 kr

November

November blev en repris på oktober. Mörkt och blött ute och fortfarande långt till julledighet. Jag fick delvis nya arbetsuppgifter och utökat ansvarsområde på jobbet. Med det följde en löneökning och ett löfte om att jag ska få påbörja utvärderingen att få en senior titel, och ytterligare högre lön, framöver.

Sparkvot: 32%
Utdelningar: 9 903 kr

December

Det var dags för ytterligare en sjukdomsperiod, sonen drog hem något elakt förkylningsvirus från skolan och vi var hemma nästan två veckor. Det blev lite bråttom med julklappsinköpen på slutet men som vanligt löser sig det mesta när det väl brinner till. Vi firade jul hemma hos svärföräldrarna och jag njöt av att inte behöva planera/handla/laga allt som skulle ätas. På mellandagsrean slog jag till på ny kyl och frys. Mina gamla är troligtvis över 20 år och redan några minuter efter att jag lagt ut annonsen på dem hade jag en köpare som kom och hämtade samma dag. Nyår firades hemma i lugn och ro och jag orkade knappt vara uppe till tolvslaget, nyårsraketerna tittade jag på liggandes i sängen.

Sparkvot: 15%
Utdelningar: 4 404 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024