1 maj är årets arbetsfridag

Passande nog firar jag årets arbetsfridag samma dag som arbetarrörelsens stora högtidsdag och deras kamp för bättre villkor i arbetslivet. För min egen del siktar jag på att koppla loss mig från arbetslivet och bara arbeta på mina villkor. Den här dagen har jag statistiskt sett fått in tillräckligt mycket pengar från mitt lönearbete för i år för att det tillsammans med mina utdelningar kommer att täcka alla återstående utgifter under året.

Tyvärr kan jag ju inte bara svara ledig åtta månader i sträck hur som helst (även om jag gärna hade det), min arbetsgivare vill att jag ska vara på jobbet så länge jag inte tar ut mina fem veckors semester. Förhoppningsvis dröjer det inte så många år tills jag kan vara ledig året runt om jag vill.

I fjol inföll arbetsfridagen den 6 juli och årets fiktiva semester blir då alltså drygt nio veckor längre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024