Månadsuppföljning februari 2022

Februari började med covid-19, sen fortsatte det med covid-19 och tredje veckan var jag riktigt less på covid-19. Det var först sista veckan i månaden som jag började känna mig bättre igen. Inga problem med andningen eller hosta, bara en enorm trötthet och konstant huvudvärk som bara fortsatte när febern började gå ner efter en vecka. Sen toppar vi det med ett krig i Europa. Så mycket död, lidande och umbäranden, krossade drömmar och familjer som slits isär. Bara på grund av en mans storhetsvansinne. Det borde ingen människa behöva uppleva. Det känns som att vi har viktigare saker som vi behöver koncentrera oss på, krig är ju inte direkt miljövänligt. Att behöva lägga stora resurser på på krigsmateriel och försvar istället för till exempel teknik och vanor för att minska våra koldioxidutsläpp och vad vi behöver göra i kampen mot klockan för att vi fortfarande ska ha en dräglig planet att bo på är ju precis det vi inte behöver nu.

Sammanfattat, en riktig skitmånad på det personliga planet. 

Ekonomiskt sett så landade sparkvoten på goda 55%. Det blev inte många knop gjorda när jag var sjuk, lite mer spenderande än normalt på utemat blev det dock när jag inte orkade med matlagningen alla dagar. Den här månaden gick det också åt en del pengar till biljetter, stughyra och hyra av skidutrustning inför sportlovet första veckan i mars.

Jag satt helt stilla i båten när när börserna började falla. Det enda jag gjorde var att återinvestera månadens utdelningar i HM och Betsson. På tal om utdelningar ser årets utdelningssäsong ut att bli den bästa någonsin, under mars ser det också ut som att jag når nästa milstolpe, 400k i totala utdelningar.

Strax blir det sportlov i fjällen och väderprognosen ser helt perfekt ut. Mycket sol, några minusgrader och någon snöby. Det ska bli skönt att få ett miljöombyte och få umgås med människor som jag tycker mycket om.

Utdelningar denna månad: 4 416 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 11 300 kr
Balansförbättring denna månad: +27 309 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024