Månadsuppföljning maj 2020



En kylig majmånad läggs till handlingarna, det har nog snöat fler gånger i maj än vad det gjorde i januari, februari och mars tillsammans i år. Vi kämpar på själva här hemma, jag ser fram emot att bara få umgås med mig själv en ledig dag någon gång i framtiden när smittorisken för våra nära och kära går ned och de kan få rå om sonen någon dag igen. Under tiden utforskar vi de olika lekparkerna i närområdet och i juni är min tanke att det ska bli intensivträning på att lära sig cykla för junior. Det kommer underlätta vardagen litegrann sen när han kan cykla ordentligt, men långa sträckor kommer han ju fortsatt få skjuts av mig.

Min router bestämde sig för att ge upp den här månaden och en ny fick raskt inhandlas samma dag eftersom jag fortsatt jobbar hemifrån. En annan utgiftspost dök också upp efter en genomgång i sonens garderob, då insåg jag att sommarkläderna i storlek 3-4 år till som använts två somrar nu var alldeles för små, så en uppdatering där var helt nödvändig. Ett par nya skor till växande barnfötter har det också blivit. Matkostnaderna landade på 2098 kr och restaurangnotan på 460 kr.

Sparkvoten på lönen blev 51% vilket snittet på 12 månader också har. Det har klirrat till ordentligt med utdelningar på hela 11945 kr, vilket är är mer än motsvarande månad ifjol. Delvis består det av utdelningar som blivit skjutet på sen i april på grund av senarelagda årsstämmor men även den här månaden har jag bolag som slopat utdelningen, så i det stora hela tar det nog ut varandra. Snittet på rullande 12 månader ligger nu på 3549 kr/mån.

Frihetsgraden ligger på ynka 16% den här månaden, jag bidar min tid och fortsätter spara precis som förut, helt övertygad om att det förr eller senare kommer ge resultat.


Utdelningar denna månad: 11 945 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 3 549 kr
Balansförbättring denna månad: +35 532 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024