Delmål uppnått - 200 000 kr


Igår när det klirrade till i telefonen av att Investors utdelning ramlade in på kontot kunde jag bocka av ytterligare ett delmål, sammanlagt 200 000 kr i utdelningar om jag räknar ihop varenda liten krona sen jag började så smått med aktier en gång i tiden. En mäktig känsla och det kommer förhoppningsvis att gå fortare och fortare framöver mellan delmålen. 15 månader har det tagit att komma från 100k till 200k.

För den nyfikne kan jag visa hur historiken ser ut (Det är bara en datapunkt per år i diagrammet, en sån jämn kurva blir det inte om man studerar när på året utdelningen kommer). Det var först under 2017 som det började ta fart ordentligt.


Hur ser prognosen ut framåt då? Jo, den sista 50k som jag kommer att fira är en kvarts miljon i utdelningar, som beräknas infalla i maj 2021. Om världen har återgått till ett mer normalt läge och mina bolag sköter sig, så kommer datumet förhoppningsvis flyttas närmare i tid. Nu bygger prognosen på de coronakrassliga utdelningsförhållandena som varit i år och att de bolag som valt att slopa utdelningen och kanske dela ut i höst istället inte gör det.


Kommentarer

  1. Grattis till 200.000 kr! Jag nådde också 200.000 25/3 och har som du nästa mål kvartsmiljonen. Coronan gör dock att jag inte vågar gissa på när detta eller näst nästa stora mål 300.000 kr nås.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024