I valet och kvalet - del 3

För någon månad sedan skrev jag ned mina tankar om en hög värdering på börsen och att jag funderade på att amortera på mina lån istället för att köpa aktier här och här.

Mycket har hänt sen dess, börsen har rasat 30% på bara någon vecka, vi är ombedda att jobba hemifrån så mycket det bara går och var man än går här i stan känns det som en tidig söndagsmorgon när folk inte har vaknat än.
Eller som min kollega uttryckte sig: "Nu väntar jag bara på att en zombie dyker upp bakom hörnet, så spöklikt lite folk är det ute. Det känns som att vi är med i en dålig skräckfilm."

Naturligtvis har jag fått tänka om. Men en plan är bara ett försök till bästa gissning, när verkligheten sedan kommer med nya förutsättningar som vänder upp och ner på allt är det bara att gilla läget och göra det bästa av den nya situationen. Det känns dumt att använda mina utdelningar till att amortera på mitt uppskov nu när det finns tillfälle att köpa bra aktier till lägre priser än på flera år.

Deklarationen är inskickad och klar, beslutet är fattat och jag känner mig nöjd så här långt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024