Månadsuppföljning november 2019


Årets november kommer inte vara mycket att komma ihåg, mörkt, grått och regnigt. På jobbet har det varit pressat med riktigt tajta tidsplaner och massor med jobb i högt tempo. Dagarna har gått långsamt men veckorna har sprungit förbi i raskt tempo. Julledigheten ser jag verkligen fram emot.

Tyvärr har chefen börjat hinta om att det kanske inte blir så mycket ledigt som vi har önskat eftersom vi har så mycket jobb att göra. För min del hoppas jag verkligen att jag får vara ledig alla dagar mellan jul och trettonhelgen som jag önskat, för jag känner mig riktigt sliten och de sista dagarna här har jag varit förkyld ännu en gång. En av mina närmaste kollegor gick hem förra veckan och kommer att vara borta åtminstone två veckor till att börja med på grund av stresskänningar. Våren ser också ut att fortsätta i samma stil med hög arbetsbelastning i hårt tempo, så nu gäller det att hålla sig på rätt sida gränsen. Nyckeln för mig blir att vara noga med sömnen och se till att jag får mina åtta timmar i så stor utsträckning som möjligt.

Ekonomiskt har november varit en riktigt fin månad. Sparkvoten blev fina 64% och snittet på 12 månader ligger nu på 49%. Matkostnaderna blev 2911 kr och restaurangnotan 417 kr. Lite dyrare än normalt, men då jag har utrett mig för laktosintolerans sprang matkostnaderna iväg en del när jag inte kunde utnyttja ett antal av matlådorna jag hade på lager i frysen.
Utdelningarna trillar in lite nu och då och varje gång jag hör utdelningsklirret i telefonen halv nio på morgonen får jag ett litet leende i mungipan.
Hemförsäkringen betalar jag årsvis och det var dags nu, jag spanade runt lite bland konkurrenterna och hittade en försäkring med samma eller bättre villkor på det mesta och som var närmare 15% billigare, så då bytte jag utan tvekan bolag.

Den här månaden har jag äntligen klarat av mitt mål att springa 5 kilometer under 30 minuter, det gick med några sekunders marginal. Tyvärr blev det bara ett löppass, men jag har hellre hängt på gymmet när vädret varit trist. Det ska bli kul att logga in och se hur många gym-pass det blivit när året börjar närma sig sitt slut.

Mitt bestående minne från den här månaden blir nog att det varit både mörkt, tufft och rätt händelsefattigt. Jag längtar till den dagen då jag skulle kunna vända mig om i sängen och dra täcket över huvudet en stund till om jag ville istället för att kliva upp och dra igång Hemmets logistik AB för att komma iväg till dagis och jobb.



Utdelningar denna månad: 4736 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 5595 kr
Balansförbättring denna månad: +32697 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024