Månadsuppföljning oktober 2019



Dagarna går långsamt men veckorna flyger förbi, så skulle jag vilja sammanfatta oktober.

Det såg först ut som att det skulle bli en månad med hyfsat låga kostnader, men betalning av terminsavgift för skridskoskola, tågresa i julhelgen samt full uppsättning vinterkläder till junior gjorde att pengarna rasslade iväg mer än planerat. Kombinerat med att inkomsterna den här månaden var lägre än vanligt så hamnade sparkvoten på numera ”låga” 38%. September innehöll både vab, egen förkylning och föräldraledighet en vecka, all den frånvaron gjorde sig påmind i lönekuvertet nu. Frihetsgraden landade på 24% och snittet på 12 månader är nu 19,8%.

Matkostnaderna landade på 2054 kr och restaurangmaten på 818 kr. Den sistnämnda blev relativt hög, det berodde till största del på att sista helgen spenderades på resande fot. Jag och syrran firade att mamma fyllt jämnt med att bjuda henne på en helg med spa i Berlin. Närmare 60000 steg på två dagar kändes i benen efteråt.

Jag kämpar på med min 7-minutersträning, motivationen har inte alls varit på topp men målet kan börja skönjas i fjärran och jag vill inte ge upp nu. Gymmet har varit välbesökt men å andra sidan har det inte blivit någon löpning alls i oktober.

Det är mycket att göra på jobbet nu och för kort om tid att hinna med allt som ska levereras, det tar en massa energi och jag försöker ha överseende med att jag inte orkar göra så mycket annat hemma än att laga mat, diska och tvätta just nu. Inspirationen är det dock inget fel på, i mitt huvud snurrar det runt ett dussin framtida syprojekt att ta tag i när energin återvänder.


Utdelningar denna månad: 3456 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 5300 kr
Balansförbättring denna månad: +16910 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024