Månadsuppföljning september 2019

Fyraåringen här hemma har blivit femåring den här månaden, givetvis firades det ordentligt. Tänk att det är sista året på förskolan! I år blir det två kalas, ett med släkten och ett med kompisarna nästa helg. Junior verkar tycka att det är en bra idé att dela upp allt på två helger "Då får man ju äta tårta och få paket två gånger, det är ju mycket mer än om man bara får det en gång" som han konstaterade. 
Den här månaden har varit utan större utgifter, en vecka spenderades i fjällen men där arbetade kroppen mer än plånboken. Present till födelsedagsbarnet inhandlades redan förra månaden så det enda som sticker ut är födelsedagsmiddagen på restaurang för hela sällskapet på åtta personer, väl investerade pengar! Med tanke på hur mycket folk runt omkring ställer upp för mig så känns det så bra att få visa min uppskattning och bjuda igen någon gång.
Matkostnaderna landade på beskedliga 2010 kr och restaurangmaten på 3878 kr.

Sparkvoten för 12 månader gjorde ett skutt uppåt den här månaden eftersom september förra året hade en tung renoveringspost i utgifterna, 48 % är nytt rekord. Frihetsgraden tickar också sakta men säkert på uppåt och det ser ut som att jag kommer gå över 20% rätt snart.

Träningen har gått rätt dåligt den här månaden, inte ett enda löppass har det blivit och bara något enstaka besök på gymmet. 7-minutersträningen har jag dock hållit i. Det börjar kännas mer som en del av min morgonrutin än som träning nuförtiden även om jag får anstränga kroppen ordentligt varje pass, skillnaden är att jag inte känner mig trött efteråt som jag gjorde i början. Kontinuitet lönar sig.



Utdelningar denna månad: 1322 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 5118 kr
Balansförbättring denna månad: +24158 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024