Månadsuppföljning augusti 2019


Sommarsemestern är nu slut och nu får jag vänta till helgen med att äta långfrukost. Min ledighet har känts lång och händelserik och det har varit rätt skönt att komma tillbaka till jobbet och rutinerna. Månaden avslutades med en riktig dunderförkylning, inte helt oväntat att det kommer en två veckor efter att sonen börjat förskolan igen efter sommaren. Min 7-minutersträning blev lidande på grund av den sjukdomen och fick ligga på paus en hel vecka. I övrigt under slutet av semestern har det inte riktigt funnits möjlighet att träna i den utsträckningen som jag ville. Det får bli nya tag på den fronten i september.

Den här månaden landade matkostnaderna på 2 960 kr. och notan för utemat 186 kr. Med tanke på att vi ätit tre mål mat om dagen två av veckorna och att vi på senare tid ofta varit två vuxna som ätit middag känns matkostnaden riktigt låg. Nu är tanken att äta ur frysen kommande veckor så att den så småningom går att frosta av.
En stor utgift den här månaden har varit presenten till mamma som har fyllt 60 år. Jag och syrran firar henne med en spa-resa för oss tre i oktober. Flygbiljetterna har betalats den här månaden och jag blev 4 600 kr fattigare.
I övrigt har det varit relativt lugnt med utgifter den här månaden, så sparkvoten hamnade till slut på goda 53%. Som jag redan skrivit om har jag nu också äntligen sprängt gränsen för 5 000 kr i månaden i utdelningar i genomsnitt.
Frihetsgraden fortsätter att stiga nu när utdelningarna också blir större. Det är häftigt att följa när det går att se skillnad bara mellan enstaka månader.


Utdelningar denna månad: 1 643 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 5 083 kr
Balansförbättring denna månad: +22 823 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024