Månadsuppföljning juli 2019

Semester, sol, bad och få umgås med nära och kära, kan livet bli bättre? Juli flög förbi alldeles för fort och det har redan gått flera dagar in i augusti men än är det några semesterdagar kvar tills vardagen återvänder.

Balkongen som innan den här månaden bestod av enbart en betongplatta och ett metallräcke, fick både soffa, spaljé, matta, vindskydd och balkongbord. Balkongen har sen utnyttjats flitigt i värmen, nästan varje dag de senaste veckorna. En mycket lyckad arbetsinsats med spaljébygge, sömnad av vindskydd för balkongräcket, montering av möbler och liknande och värd de 4000 kr som kalaset gick loss på. Sommaren är ju inte slut än så jag hoppas det kommer ännu fler tillfällen att sitta ute (möjligtvis inbäddad i en filt) med tända ljus när mörkret faller.

I semestertider är det ju lätt att pengarna rinner mellan fingrarna men vi har inte gjort några extraordinära aktiviteter. Matkostnaderna drog iväg en del då vi har haft mycket besök här hemma. Det känns bra i hjärtat då folk vill komma och spendera tid med oss, så i det fallet är pengarna oväsentliga. Mer utemat än vanligt har det blivit, ett antal glassar i värmen och känslan av att ha haft en riktigt lyxig semester hänger kvar.

Jag har medvetet valt att koppla bort alla tankar på alla mina aktier och den enda gången jag loggade in på min depå var för att ta fram månadens siffror för uppföljningen.
Träningen har dock inte tagit semester, jag har oförtrutet fortsatt med 7-minutersträningen och har nu klarat av 7 månader i sträck med det och en del löpning har det blivit också. Kontinuiteten har gett resultat och jag börjar känna mig i rätt god form.


Sparkvoten hamnade på godkända 43%, med tanke på att mitt mål ligger på 42% sett över hela året. Som jag skrev förra månaden hoppades jag att det var i juli som jag skulle nå 5000 kr/mån i utdelning men missade det med några ynka kronor den här gången också. Jag får ge mig till tåls ytterligare en tid för att nå dit.

Utdelningar denna månad: 142 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 4992 kr
Balansförbättring denna månad: +18915 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024