Månadsuppföljning januari 2021

 

 
Var tog januari vägen? Nyss var det nyår och nu helt plötsligt februari. Det var så illa att jag med nöd och näppe lyckades betala räkningarna på rätt sida månadsskiftet. Äta, jobba, träna, sova - mycket mer än så har jag inte haft för mig. Ingen sammanfattning av året, uppföljning av fjolårets mål eller nya målsättningar för år 2021. Det får komma när prioriteringslistan ser lite annorlunda ut. Arbetsbelastningen har varit rätt hög till och från på jobbet nu ett tag. I slutet av den här månaden har jag gått i mål med min serie av kurser för mina kollegor, sista kurserna har hållits digitalt och jag har fått feedback att det har varit uppskattat. Väldigt skönt att kunna bocka av den uppgiften som har blivit lite av en surdeg nu på slutet.

Lite tapetsering av hallen har det blivit mellan varven men det är en riktigt stor elefant att äta upp. Hallen är formad som ett U och har sju dörrar och två infällda garderober och rätt mycket väggyta på det. Men svaret på frågan hur man äter upp en elefant är ju en bit i taget, så jag kämpar på de kvällar när jag orkar och junior somnar tidigt. Allt är spacklat och slipat och nu är det bara en tredjedel att tapetsera kvar, plus att jag ska måla om golvlisterna. Jag är riktigt less på att gå runt i renoveringskaoset, så ju närmare målet jag kommer ju mer ökar motivationen att bli färdig.

Sparkvoten den här månaden blev goda 51%, nertyngd av en del renoveringsutgifter. En hel månadslön utan avdrag och övertidsersättning från en helg kändes riktigt bra, det var längesen sist. Utdelningarna i januari är betydligt högre den här gången än i fjol, beroende på att jag nu har preferensaktier med januariutdelning, 3012 kr summerades de till. Det innebär att på rullande 12 månader så är nu snittet rekordhöga 6025 kr/mån. Mitt tidigare rekord låg på 6015 kr/mån och sattes ifjol i mars, precis innan alla utdelningar sköts upp eller ställdes in.

Redan nu märks det att mörkret inte är lika kompakt när jag går hemåt på mornarna efter att ha lämnat junior på skolan. Lite så känns det också när det gäller att träffa släktingar som väntar otåligt på vaccin, det börjar närma sig sakta men säkert. Om några veckor till så kommer himlen vara rosaskimrande av den stigande solen när vi går till skolan och på samma sätt hoppas jag att det sociala mörkret viker undan. Det är så många människor som jag inte har träffat eller kramat på ett helt år!


Utdelningar denna månad: 3 012 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 6 025 kr
Balansförbättring denna månad: +39 807 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024