Månadsuppföljning februari 2020


Februari tog vid där januari slutade, med förkylning, influensa-vab och sjukhusbesök. Det har inte blivit många dagar på jobbet.
Min förhoppning är att de här sjukdomsperioderna blir kortare och mer sällsynta nästa år när vi inte längre behöver umgås med alla virus på förskolan. Jag inbillar mig att småbarnsavdelningen är värst och det är där lämning och hämtning sker för oss. Nu har jag skickat in pappren för skolvalet och håller tummarna att det blir som jag har önskat.

Nästa vecka ska önskemål om sommarsemester vara inne på jobbet, men vilken skola det blir får vi reda på först i maj någon gång. Det finns ett vacuum mellan den första augusti, när telningarna inte längre får vara på förskola, och skolstarten två och en halv vecka senare. Alla skolor har olika upplägg när det gäller inskolning och fritidsverksamhet, så om jag måste vara ledig eller om det finns möjlighet till fritidsverksamhet som inskolning (och inte får vara ledig om den ska utnyttjas) så slår det ganska hårt på semesterplaneringen.

Energinivån är riktigt låg nu när det är hårt tryck på jobbet, nätter med alldeles för lite sömn och allmän oro för välmåendet hos den lille sjuklingen som knappt får i sig någon energi alls.
Som tur är tuffar ekonomin på och jag behöver inte fundera på om jag har råd att vara hemma och vabba eller vara sjuk själv. Nästa månad kommer lönekuvertet definitivt att vara väldigt tunt men det går ingen nöd på oss när det finns en buffert för sämre dagar som kan utnyttjas.

Sparkvoten för februari landade på härliga 61% och årets utdelningar har så smått börja rulla in. Matkostnaderna landade på modesta 1880 kr och utematen på 345 kr. Den här månaden kliver jag över gränsen till ytterligare ett delmål på vägen, utdelningar på 6000 kr/mån i snitt de senaste tolv månaderna.

Det blev ett riktigt gnälligt inlägg om månaden som varit. Jag vänder blad och hoppas på ett friskare mars och mer energi nu när det förhoppningsvis blir vår på riktigt snart.


Utdelningar denna månad: 2533 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 6011 kr
Balansförbättring denna månad: +28394 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024