Månadsuppföljning april 2019

Nu lägger jag en fantastisk månad till handlingarna, det finns hopp om sommar och kvällarna är ljusa. Det känns som att det är så mycket som har hänt så att jag knappt vet var jag ska börja. Men det första som måste nämnas är ju trots allt utdelningarna, den här månaden är första gången någonsin som jag får ut mer i utdelningar än alla mina kostnader en och samma månad, hur motiverande är inte det?
Bara vetskapen om att jag egentligen skulle kunna vara hemma och pilla mig i naveln i 30 dagar och ändå ha en inkomst som med råge täcker upp alla utgifter ger mig en otrolig frihetskänsla och definitivt mersmak. Så vill jag ha det varje månad! Ska jag vara ärlig så hade ju mina utdelningar förra året sammanlagt gett mig en ledig månad också, men när pengarna rullar in under samma månad blir det mycket mer påtagligt.
All utdelning har återinvesterats i min handväska löpande.

Jag upptäckte för sent att jag hade sparade semesterdagar kvar, med bäst-före-datum i månadsskiftet mars/april i år, så den här gången är lönen dopad av de utbetalda dagarna. Tillsammans med utdelningarna och låga kostnader den här månaden blir balansförbättringen skyhög.
Jag hade ju gärna tagit ut mina dagar i ledighet istället så jag grämer mig lite över det. Tyvärr låg ju påsken på fel sida brytpunkten, så det gick ju inte att ta ut dem då som hade varit ett alternativ annars.
Om extra semesterdagar ligger på plussidan på lönen så har vi även minussidan där det strular utbetalning av vab från försäkringskassan eftersom de ansökta dagarna ska kontrolleras mot förskolan först. Sparkvoten tog ett skutt uppåt och är nu över mitt mål för året på 42 procent, nu gäller det bara att hålla i ända till årsskiftet.

Månadens utdelningar ser också till att den genomsnittet per månad skjuter i höjden och med det tar även frihetsgraden ett skutt uppåt. Förhoppningsvis kommer jag snart snitta över 15% frihetsgrad i genomsnitt, vilket är ett annat av årets mål.

Samtidigt som utdelningssäsongen gör intåg, drar också pollensäsongen igång för mig. Jag har det ganska lindrigt förutom med tröttheten som gör att tempot måste dras ned några snäpp, mycket lämpligt med påskledighet kombinerat med en veckas semester då. Vi passade på att terrorisera släkten med vår närvaro, när vi inte bor så nära gäller det att ta tillfällena man får att träffas.

Sju-minutersträningen flyter på enligt plan och jag har nu kommit upp i 5x5 min löpning. Nu blir det till att springa inomhus på löpbandet några veckor tills den värsta pollensmockan har lagt sig. Det är ju mycket trevligare att springa utomhus, men jag går in med inställningen att löpbandspass tränar pannbenet lika mycket som konditionen.


Utdelningar denna månad: 35782 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 4525 kr
Balansförbättring denna månad: +67890 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024