Månadsuppföljning mars 2024

 
Våren låter vänta på sig men det bekommer inte mig speciellt. Jag som gillar snö och skidåkning har glatt mig åt att det gått att åka skidor här i Mälardalen ända fram till påsk. Annars har jag mest haft fokus på studier i höst. Anmälningsfönstret är öppet och jag har haft stora beslutsproblem, det finns ju så mycket intressant som jag kan bli bättre inom. Natten mot den första april satt jag uppe och väntade in att CSN skulle öppna för ansökan om omställningsstudiestöd. När det till sist blev min tur att fylla i ansökan var jag tvungen att skriva vilka kurser vid vid vilket lärosäte som jag skulle gå. Jag lär återkomma till ämnet.
 
Både jag och sonen har hållit oss friska hela månaden, så ingen vab eller egen sjukdom i mars, det kommer bli fint med en hel lön vid utbetalningen i april. Februari var också helt okej på den fronten, så jag fick ut nästan en hel lön nu också. Sparkvoten blev härliga 61%, perfekt för mig som bygger buffert både för hösten med lägre lön och på grund av den stora avhyvlingen av bufferten när bolånet amorterades bort.
 
Mars, april och maj är högsäsong för utdelningar hos mig och den här månaden summerades 42 069 kr in på kontot. Då känns det helt okej att lägga månadssparandet på räntekonto. Det rullande snittet på 12 månader har nu klivit över 17 000 kr/mån men redan nästa månad kommer den siffran bli sämre igen. 
 
Utdelningarna återinvesterades i Fresenius, Evonik industries, Hexatronic, Pfizer, Essity och PowerCell. 

Den kommande månaden ser jag fram emot lite färre kvällsaktiviteter. Sonen ska göra sina sista nationella prov och jag ska klara av barn- och ungdomsledarutbildningen som jag går. Utdelningssäsongen fortsätter med oförminskad styrka och jag håller tummarna för ännu en frisk månad.


Utdelningar denna månad: 42 069 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 17 010 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024