Månadsuppföljning november 2023

Snön kom tidigt och var här för att stanna. Skidpremiären klarades av redan i början av november och säsongens första skidtävling gick av stapeln för junior. Jag hade ett fyrtioårskalas att planera dför i november fyller jag år. Det blir första gången sen covid-19 började härja runt som jag ska träffa hela släkten samtidigt. Jätteroligt och lite utmanande. Tretton personer skulle vi bli varav 8 skulle rymmas i min lägenhet under en långhelg. Själva kalaset är ju bara en del att planera, men allt runt omkring med resescheman, sovplatser, sängkläder, planering av måltider, inhandling av mat och dryck kräver en del. Jag hade känt mig rätt sliten hela hösten efter en dålig återhämtning på semestern, konstant tidsnöd i projektet på jobbet och kompetensanalysen. Nu började jag få en del sömnproblem och orken tröt mer och mer. Efter kalaset får jag vila upp mig tänkte jag och höll ut.

Kalaset blev en succé och jag fick fina presenter, presentkort på spa och tygaffär, precis vad jag behövde. Dagen efter att våra gäster åkt hem var det dags för starten på en ny sjukdomsperiod. Både jag och sonen fick feber och ont i halsen och jag var borta från jobbet i nästan två veckor. Sömnen blev lidande när det hostades nätterna igenom och lagom till månadens slut var reservbatteriet i kroppen också tömt. Mina arbetsuppgifter var kvar i precis samma skick som innan jag gick hem med enda skillnaden att tiden att slutföra var två veckor kortare.

Skillnaden mellan att vara två och åtta personer och äta mat är enorm. Mängden mat och dryck som går åt och till dessutom vad man äter sätter djupa spår i plånboken. En nota från kalaset på finare restaurang, biljetter för julresa samt julklappar så blir sparkvoten lidande. Trots en bra lön utan avdrag den här månaden landade sparkvoten på enbart 44%. 

Nålen på mätaren för utdelningarna står nu på mörkrött vilket motsvarar att det överträffat alla mina förväntningar med råge och lite mer därtill. Månadens utdelningar summeras till 11 394 kr vilket är ungefär 1600 kr mer än förra året.

Utdelningspengarna har sedan använts till köp i Re:NewCell, Hexatronic och T. Row Price Group. Jag har också köpt lite ETF:er, HDLV och SPYD.



Utdelningar denna månad: 11 394 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 15 674 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024