Månadsuppföljning december 2020

 

Ett riktigt sent inlägg den här gången, jag har inga ursäkter utan har helt enkelt prioriterat annat än att sitta vid datorn fram till nu.
Årets sista månad har sprungit förbi i rask takt. Här hemma har det varit fullt upp med julbak och förberedelser inför fjällresan över julen. Årets sista dagar tillbringade jag hemma utan barn då farföräldrarna gärna tog hand om sonen några dagar extra. Den tiden utnyttjade jag på bästa sätt, sovmorgon och långfrukost varje dag. En del renoveringspyssel har det också blivit, köksbänken har fått ny belysning, nytt kakel och numera har jag åter igen en induktionshäll att laga mat på. Det var för övrigt nog det jag saknade mest när jag flyttade från mitt förra boende.

Julhelgen tillbringade vi med den närmaste släkten i fjällstugan som de äger. En sån lyx att få minusgrader, gnistrande snö och svarta natthimlar med tusentals stjärnor! God mat och trevligt sällskap, lägg sen till turer upp på fjället med längdskidorna, pulkaåkning och att få värma sig sen framför den sprakande kaminen så är det som balsam för själen. Det var värt varenda timme i självvald karantän.
 
Den ekonomiska biten av december var lite mer mellanmjölk, ingenting särskilt som sticker ut åt något håll. Sparkvoten landade på 53%, ungefär vad jag snittat över året (men i lite större perspektiv så häftig, jobba en månad, spara pengar som räcker en månad...) Matkostnaderna inklusive julmat blev 1 898 kr och restaurangnotan totalt 817 kr, en del av det kan härledas till köksrenoveringen då matlagningsmöjligheterna var begränsade några dagar.

Utdelningarna fortsatte att klirra i telefonen ända in på de sista dagarna på året, totalt 6 230 kr den här månaden. Det betyder också att jag totalt fick in 69 721 kr i utdelningar totalt under året, en marginell ökning på 209 kr jämfört med föregående år, jag är mycket nöjd över det med tanke på hur året sett ut.
 

Utdelningar denna månad: 6 230 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 5 810 kr
Balansförbättring denna månad: +24 595 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024