Månadsuppföljning augusti 2020

  
Jag vet inte riktigt var augusti tog vägen, det kändes som att ena dagen var det första arbetsdagen i början på månaden och bara en vecka senare dags att summera månadens siffror. Trots allt är det mycket som har hänt, junior har börjat förskoleklass, simskolan har startat och jag har börjat på ett nytt projekt med helt nya arbetsuppgifter på jobbet. Jag har även kommit igång med styrketräning igen och redan efter ett par veckor kan jag börja se skillnad, även om jag lyfter, i mitt tycke, ynkligt små vikter för tillfället.
 
Sonen har ärvt allt lego som jag och min syster hade när vi var små. Det har blivit mycket byggande och många barndomsminnen som kommit tillbaka. Jag får nog erkänna att det är lika roligt nu som då att bygga, skillnaden är att det är jag och inte någon av mina föräldrar som får leta efter de där svårhittade bitarna...

Matkostnaderna summerades till 3 195 kr och restaurangkostnaderna till 536 kr. Lite högre än snittet men det har delvis varit semester och med det fler portioner mat hemma än vanlig vardag. Frysen är också full med både lax och kyckling efter bra veckor med extrapriser i matbutikerna.

Den här månaden kom ersättning från försäkringskassan som egentligen skulle ha kommit förra månaden, det blir extra mycket sparande och sparkvoten på lönen landade på hela 65%.

Lite utdelningar har det också kommit in, 1 632 kr som redan är satta i arbete. Som det ser ut så kommer det klirra till mer i telefonen under nästa månad, augusti är en av mina sämsta utdelningsmånader.

September ser ut att bli en utmanande månad. Dels med de nya arbetsuppgifterna och dels för att jag ska hålla kurs för mina arbetskamrater vid fyra tillfällen. Jag har aldrig tyckt om att stå inför en grupp och prata utan håller mig helst lite utanför rampljuset. Den här gången blir det dessutom på engelska, så jag kommer nog att känna mig som en urvriden disktrasa efter varje session när anspänningen släpper. Samtidigt känns det spännande att få utmana mig själv och befinna mig utanför komfortzonen. Det är ju som bekant där som utvecklingen sker.
 

Utdelningar denna månad: 1 632 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 4 640 kr
Balansförbättring denna månad: +35 109 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning april 2023