Månadsuppföljning juli 2020

Semestermånaden juli har kommit och gått med varma, soliga dagar blandat med regnrusk om vartannat. Tre veckors semester har bockats av och nu återstår ytterligare en. Vi har varit hem-hem till Höga kusten och hälsat på mina föräldrar en vecka. Annars har det mest varit att ta dagen som den kommer här hemma.

Semestern har varit välbehövlig efter den tunga vintern och våren. Lite drygt två veckor har det tagit att gå från totalt urladdad till att sakta börja känna att energinivån stiger igen och att jag orkar göra något annat än att ligga på soffan. Lite som en telefon eller surfplatta som fått batteritorsk och slocknat och fortfarande inte har startat upp efter att laddningen påbörjats. Nu är det fullt fokus på att ladda upp och ladda fullt innan jobbet drar igång igen.

Matkostnaderna har varit lägre den här månaden än rekorddyra juni, 2046kr blev slutsumman nu och vi har inte ätit på restaurang på hela månaden, 0 kr på den posten.

Inkomsterna blev lidande av de veckorna som jag vabbade förra månaden, jag har inte heller fått någon ersättning från försäkringskassan än, så sparkvoten hamnade på svaga 34%. Sett över 12 månader ligger jag fortfarande bra till på 53%.

Jag har fortfarande inte kommit igång med 7-minutersträningen igen, däremot har jag varit på gymmet igen, senast var i början på mars. Lite löpning har jag också hållit igång med, så en riktig soffpotatis har det inte blivit av mig än. Jag får dock erkänna att mina byxor verkar ha krympt en aning i garderoben.

Det har klirrat till på kontot några gånger under månaden när det ramlat in utdelningar, summan 6424 kr är mycket bättre än en "vanlig" juli-månad för mig, det beror på uppskjutna utdelningar som egentligen skulle kommit redan i april-maj.

Augusti blir en spännande månad för junior när förskola byts mot skola. Nu är det slut på att vara ledig lite hur som helst nu när skolplikten träder in. Någon hundralapp billigare i månaden blir det också av att taxan är billigare för fritids än förskola.


Utdelningar denna månad: 6 424 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 4 644 kr
Balansförbättring denna månad: +21 842 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024