Skurit i de fasta kostnaderna

Det blev en bra ekonomisk dag för plånboken häromdagen. Jag har sneglat ett tag på att byta operatör från Telia på min mobil, men jag har fått bida min tid med tanke på att jag haft bindningstid kvar på abonnemanget. Med bara en vecka kvar på bindningstiden dök det så helt plötsligt upp ett erbjudande hos Hallon för 1 kr/mån i tre månader, tack för tipset på den! Ibland ska man ha en hel del tur. Sammanfattningsvis så får jag dubbelt så mycket surf och hälften i månadsavgift när erbjudandet tar slut.
Samtidigt passade jag också på att byta mitt bredband från Telia till Bahnhof, jag har inte varit så nöjd med hastigheten och inte riktigt känt att jag får vad jag betalar för. Det har funkat så länge jag har haft både mobil och bredband, för då har jag fått ett gratis mobilt bredband som bonus. Det har jag använt en del tidigare med inte blivit så flitigt utnyttjat i år och jag tänker mig att jag ska skaffa ett kontantkort till det istället.

Totalt minskar jag mina fasta avgifter varje månad med ungefär 290 kr. Det blir en del pengar på ett år, närmare 3500 kr för samma eller bättre tjänster, jag är mycket nöjd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024