Utdelningar 2019


Den sista utdelningen under 2019 har landat på kontot så nu kan utdelningarna för hela året räknas ihop.

Totalt har jag fått in 69 512 kr, vilket kan jämföras med mitt mål på 48 000 kr eller fjolårets utdelning på 32 596 kr. Mer än en fördubbling alltså! I år har jag verkligen känt av att det rullar på snabbare med sparandet när det kommer en sån stor slant från de pengar som redan jobbar åt mig. Det hade jag inte trott för några år sen, då räknade jag utdelningar i tiotals kronor och inte som nu i hundra- och tusental. Tänk att få hjälp med ett extra tillskott varje månad på i genomsnitt 5 792 kr till sparandet, det är helt fantastiskt!

Ännu bättre är den avkastning som kommer i ränta på ränta på de pengar som jag återinvesterat, räknat på 4% blir det 2 780 kr (231 kr/mån) extra bara där nästa år...

Jag bugar och bockar åt alla intressanta bloggare och människor runt omkring mig som jag har haft förmån att inspireras av och som gjort det möjligt för mig att flytta mina egna mentala gränser.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024