Månadsuppföljning maj 2019

Det känns som den här månaden har varit riktigt lång, kanske för att jag haft så många olika saker för mig som jag inte brukar göra vanligtvis. En vecka tjänsteresa i Tyskland, röstmottagare i EU-valet och nu senaste helgen en extra dags ledighet och besök hos syster med familj i Danmark.

Matkostnaderna den här månaden blev lite annorlunda jämfört med en normal månad eftersom det blev utelunch hela veckan i Tyskland. Förutom mat handlade jag inget alls på resan vilket jag känner mig mycket nöjd över. Traktamentet kommer troligtvis att överstiga utgiften för alla mina måltider den veckan, så resan blir ett ekonomiskt plus om man summerar den. En annan kostnadspost som sticker ut är resor och nöjen, vilket kommer sig av att resan till syster betalades i början på den här månaden, ett besök på Legoland samt att jag har bokat in och betalat en av mina kommande semesteraktiviteter.
Efter mycket tjat har jag till slut fått min vab-ersättning från månadsskiftet jan/feb på drygt 3 000 kr, jag uppskattar verkligen tryggheten i att det finns så pass goda marginaler i min ekonomi så att den inte står och faller med en försenad utbetalning.
Maj saknade stora räkningar och med den extra inkomsten från försäkringskassan så hamnade sparkvoten trots allt på goda 53%.

Utdelningarna fortsätter att ticka in och är nu uppe i 147 979 kr totalt. Maj är en bra utdelningsmånad för mig med 10 833 kr in på kontot, det betyder också att årets mål på 48 000 kr i utdelningar har nåtts. Än är året inte slut, så nu siktar jag på den jämna fina summan 150 000 kr totalt härnäst, den vill jag också hinna bocka av i år.

Träningen har gått rätt knackigt, jag har hängt en del på gymmet eftersom jag har haft problem med en fotled/hälsena i nästan 3 veckor. Med rehabträning och stretching börjar det nu kännas bättre igen men det har bara blivit ett löppass den här månaden. 7-minutersträningen har också känts motig, jag har stått över de två tillåtna dagarna den här månaden, en del av tillfällena har jag inte heller orkat gå in med full energi och då gjort någon halvmesyr. Förhoppningsvis kommer motivationen tillbaka snart, det är inte jättekul att komma på att dagens träning inte är genomförd när man ligger i sängen, supertrött, och bara vill sova.

Dans har det blivit en gång den här månaden, riktigt kul som vanligt. Jag får försöka prioritera det vid fler tillfällen framöver, det kanske kan hjälpa till att väcka min slumrande motivation för annan träning också.



Utdelningar denna månad: 10 833 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 4 763 kr
Balansförbättring denna månad: +29 687 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024