Delmål uppnått - 150 000 kr


I och med att jag idag fått pengarna för mina inlösenaktier i Boliden kan jag nu summera över 150 000 kr i totala utdelningar från mina aktier. Klivet från 100 kkr till 150 kkr gick mycket fortare än vad jag hade trott, i min planering hade jag noterat mars 2020. Så mycket roligare då när marginalen är på den positiva sidan och saker går fortare eller lättare än vad man trott.

Jag får väl kanske erkänna även för mig själv att jag varit lite försiktig i mina antaganden om utdelningar och hur mycket jag har kunnat spara varje månad, men det är lite typiskt mig att ha både hängslen och livrem för att vara på den säkra sidan. Å andra sidan är jag ju ingenjör, så jag vill ju räkna rätt, det är ju ett underbetyg till min prognos när jag redan förra månaden nådde årets utdelningsmål som jag satt upp, positiv eller negativ differens mot målet spelar ju mindre roll då när avvikelsen är stor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024