Delmål uppnått - 100 000 kr


När jag räknade ihop månadens siffror insåg jag att ett av mina delmål mot friheten har uppnåtts helt under radarn i mars. Från att jag började med mina första aktier 2008 har jag nu fått över 100 000 kr i utdelning sammanlagt. En viktig milstolpe för mig mentalt som visar att jag numera även kan räkna med mina utdelningar som en bidragande faktor till min fortsatta resa, inte enbart den summa som jag lyckas spara av lönen. Nästa delmål blir 150 000 kr, vilket borde infalla någon gång i mars 2020 om inget oförutsett inträffar.

Hur firar man en sån sak? Jag tror det får bli fruktsallad av frukten som blev över förra veckan i fruktlådan på jobbet. Jag förbarmade mig över den innan den nya fruktleveransen kom i morse, dumt att slänga frukten som inte gjort något annat fel än att de ser lite tråkiga ut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024