Månadsuppföljning mars 2019

 

Sparkvoten kom upp över goda 50% trots att en påskresa norrut bokförts den här månaden. Sparkvoten sett över ett helt år är nu uppe och sniffar i rekordnivåer. Jag har aldrig haft ett snitt över 40% någon gång, förhoppningsvis spränger jag den gränsen redan nästa månad. Ett fokusområde har varit att hålla nere matkostnaden och försöka att planera matsedeln efter rabatterbjudanden så mycket som möjligt. Nu hamnade vi under 2000 kr totalt, vilket är en förbättring jämfört med genomsnittet 2500 kr det senaste året. Restaurang-, hämtmat- och fikakostnaderna har trots det hållit sig till rekordlåga 80 kr. Guldstjärna för det! Matkostnader nästa månad förväntar jag mig ska vara lite lägre än vanligt då vi våldgästar släkten i 9 dagar.

Utdelningssäsongen har dragit igång så smått, men när bolagens utdelningar flyttas mellan månaderna jämfört med tidigare år blir rullande genomsnittet svajigt. Det borde dock ordna till sig redan nästa månad då jag förväntar mig få drygt 3/5 av årets utdelningar.

Hur har det gått för mina övriga mål den här månaden då? Mars har bjudit på fjällresa, att göra något skoj med familjen är verkligen uppfyllt med råge. Men nyladdade energidepåer efter en veckas avkoppling känns påskledigheten inte oändligt långt bort.
I dansväg har jag provat lindy hop, hög nybörjartröskel men ack så kul. Efter en kraschkurs i lindy blev det också socialdans, det var läskigt att känna sig som en riktig nybörjare på dansgolvet igen men samtidigt så givande att få prova allt nytt jag lärt mig och känna att det satt bättre och bättre under kvällens gång.
Träningen har gått riktigt bra nu när jag fått vara frisk(are) ett tag igen. 7-minutersträningen har genomförts varje dag utan undantag den här månaden precis som i februari, jag är nu halvvägs till mitt mål om 7 månader. Löpträningen går sakta men säkert framåt och nu har jag kommit upp i 6x3 min jogg på ett pass.

Sammanfattningsvis en månad med mycket livskvalitet där jag haft möjlighet att jobba på en god hälsa och goda relationer, tillsammans med det en ekonomi som odramatiskt tuffar på åt rätt håll. Kan inte alla månader vara minst så här bra?


Utdelningar denna månad: 4117 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 2313 kr
Balansförbättring denna månad: +26820 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024