Månadsuppföljning januari 2019


Januari i år döper vi om till vabbuari (inte att blanda ihop med vabRuari som kommer direkt efter). Jag åkte på influensa två veckor och sedan hann jag vara på jobbet en dag innan det var dags för vattkoppor. Inte mycket onödiga utgifter den här månaden alltså när man knappt vill gå ut i trapphuset för att hämta posten. Kombinera det med ett rejält lönekuvert utan vab och sjuklön plus semesterersättning för julledigheten, så är det inte konstigt att sparkvoten den här månaden är rekordhög.

Annars följer jag rapportsäsongen med spänd förväntan, årets första utdelningar ser ut att komma i mars för mig. Lite ränteinkomster har jag dock fått den här månaden.

Årets CSN-betalning gick iväg på ett bräde, skönt att slippa bry sig om det under resten av året, samtidigt inte betala mer än nödvändigt. Det är ju trots allt ett lån med riktigt bra villkor.

 

Utdelningar denna månad: 74 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 2631 kr
Balansförändring denna månad: +28486 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning mars 2024