Månadsuppföljning mars 2021

De senaste månaderna har försvunnit med ett huj och mars var inget undantag. Beror det på att nästan inget nytt händer, att alla dagar ser nästan likadana ut och flyter ihop i minnet? Jobba, äta, sova, handla, träna, umgås med junior - mycket mer aktivitet än så blir det inte nuförtiden. Lite less skulle jag säga att jag är, men det är inte rätt tillfälle nu att börja göra något åt saken. Vaccin först, sen blir det återstart. Även om det verkar dröja längre än vad det kommunicerades om först innan det är dags för min tur så är det inte så många veckor bort nu. Jag har önskat semester i slutet på juli och början på augusti, lite med tanke på att jag kanske har fått min första dos vaccin innan dess så jag kan åka och hälsa på min syster i Danmark. Jag har fortfarande inte träffat mitt syskonbarn som föddes i början på februari i fjol.

Mamma kom på besök en långhelg och vi fick tid att umgås, äta god mat och spela spel. En riktig energikick och så härligt att bara få vara i varandras sällskap utan en massa måsten inplanerade. Träningen har funkat bra och jag har börjat lägga in lite konditionspass bland styrketräningen den här månaden. Det har känts riktigt kul att träna och inte alls svårt att motivera sig att ta i ordentligt. 

I mars har plånboken stått på vid gavel mest hela tiden. Tandläkarräkning, ny cykelhjälm, kontorsstol, komplettering av sommargarderob åt junior och en smartwatch till mig själv har varit några av månadens utgifter utöver det vanliga. Sparkvoten hamnade också på "mediokra" 41%. Sett över 12 månader ligger dock snittet fortfarande över 50%, om än lite sjunkande.

Precis som förutspått så har utdelningskalaset startat, mars bjöd på hela 15 298 kr sammanlagt. Handelsbanken, som har delat ut i april förut, kom in redan sista mars i år vilket gör det till den bästa marsutdelningen någonsin för mig. Det har också blivit nytt rekord i utdelningar per månad. Det rullande snittet ligger nu för första gången över 7 000 kr per månad. Trots nytt rekord kommer kalaset förhoppningsvis fortsätta minst två månader framåt också, så nya rekord är i sikte redan.

Jag sålde av mina sista Fortnox i mitten på mars och en del av vinsten därifrån gick till att amortera bort det sista av aktiekrediten som jag hade utnyttjat, även innehavet i Transalta renewables fick stryka på foten. För försäljningslikviderna och utdelningarna har jag köpt AstraZeneca, Tele2, Fresenius, Merck, Lundbergs och lite Minesto.

Påsk innebär påsklov för junior och han har i skrivande stund lämnat huset för en vecka hemma hos farmor och farfar. Planen är att jag ska passa på att tapetsera den sista väggen i vardagsrummet under tiden och jag ser fram emot en matsedel den här veckan där alla rätter skulle kategoriseras som "äckligt!" av den lille gossen.



Utdelningar denna månad: 15 298 kr
Utdelningar genomsnitt rullande 12 mån: 7 816 kr
Balansförbättring denna månad: +38 341 kr

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Månadsuppföljning september 2023

Krymper balansräkningen

Månadsuppföljning februari 2024